Odzież polecana do znakowania

07 września 2023 Autor: Ewelina Górska
Ocena: -/5 (liczba ocen: 0)
/zdjecia/odziez-polecana-do-znakowania.jpg 750 1200 20230907 Odzież polecana do znakowania Odzież polecana do znakowania Ewelina Górska https://www.openwear.pl/favicon-196x196.png
odziez-polecana-do-znakowania.jpg
Odzież polecana do znakowania

Dziś powszechnym zjawiskiem jest noszenie znakowanej odzieży. Nawet skarpetki mogą mieć charakterystyczne grafiki, które podkreślają indywidualne cechy właściciela. Najczęściej logo, hasła czy fotografie umieszcza się na widocznych dla innych typach odzieży. Koszulki, spodnie, bluzy czy czapki – to na nich znajdziesz najwięcej oznaczeń. Sprawdź, jakie metody są do tego wykorzystywane i co możesz drukować na ubraniach!

Czym jest znakowanie odzieży?

Proces znakowania odzieży to inaczej nanoszenie znaków, napisów, grafik czy logotypów na wybrany materiał. Początek ozdabiania elementów garderoby sięga czasów, gdy gospodynie haftowały napisy i wzory oraz stosowały ozdobne nici w tworzonej odzieży. Dziś do zdobienia i znakowania wykorzystuje się nie tylko haft, ale też specjalne tusze i folie, które skracają czas produkcji takiej odzieży i zwiększają jej trwałość. Pozwalają też nanieść na materiał wzory o wyższej szczegółowości w większej ilości kolorów.

Jakie metody stosuje się do znakowania odzieży?

Najczęściej w produkcji odzieży znakowanej wykorzystuje się następujące metody:

  • sitodruk – jeden z najstarszych sposobów, który nadal cieszy się sporą popularnością. Jest przy tym również ekonomiczna. Polega na tworzeniu specjalnych sit (matryc), przez które nakładane są poszczególne warstwy wzoru w poszczególnym kolorze.
  • haft komputerowy – proces wykonuje się przy pomocy maszyny sterowanej komputerowo. Haft cechuje się świetną jakością i sprawdza się w nanoszeniu niewielkich elementów.
  • druk cyfrowy – świetna metoda nanoszenia skomplikowanych i wielobarwnych wzorów na materiały tekstylne. Drukarka przystosowana do odzieży nanosi wzór, który jest realistyczny i wyraźny.
  • folia flock i flex – to nieco inne metody, które wykorzystują specjalny typ folii. Wzór na nich nadrukowany, jest przenoszony na odzież i wtopiony, dla bezpośredniego połączenia z materiałem. Metoda ta nazywana jest też transferem termicznym.

Jaki cel ma znakowanie odzieży?

Drukowanie, haftowanie czy wtapianie wzorów na odzież wykonuje się z wielu powodów. Najczęściej są to cele:

  • promocyjne – ogromna część produktów tekstylnych jest znakowana dla wyróżnienia marki, usługi, firmy czy wydarzenia. Odzież z oznaczeniem jest noszona przez pracowników danej firmy, obsługę punktów usługowych czy wolontariuszy. W ten sposób zwiększa się zaufanie i rozpoznawalność wśród obserwatorów.
  • integracja – poza kwestiami marketingowymi znakowanie odzieży ma na celu wyodrębnienie się z tłumu. Chodzi też o utożsamienie ze światopoglądem, drużyną sportową czy ulubionym artystą.
  • rozpoznawalność – wyjście z utartych schematów pozwala wyróżnić się spośród klasycznych sposobów ubierania.
  • dress code – czasem znakowanie odzieży ma na celu stworzenie dress codu dla wszystkich pracowników, czy uczniów szkolnych. W efekcie zwiększa się poziom rozpoznawalności i promocji marki, firmy, uczelni lub placówki szkolnej.

Jakie rodzaje odzieży się znakuje?

Metody znakowania odzieży dostępne są dzisiaj praktycznie dla każdej części garderoby. Oczywiście nie wszystkie ozdabia się w taki sam sposób i w tym samym celu. Najczęściej jest to odzież, która jest cały czas eksponowana na widok publiczny. Dlatego znakowanie dotyczy takich typów odzieży, jak:

  • bluzy – zarówno modele z kapturem, jak i bez niego, zapinane na zamek czy wkładane przez głowę są znakowane na wiele sposobów. Można dodawać na nich oznakowanie w formie niewielkiego emblematu lub grafiki, która pokrywa przód albo tył bluzy. Ciekawą propozycję do naniesienia wyraźnego wzoru stanowią Bluzy z kapturem Men´s Authentic Zipped Hood Jacket Russell. Mogą też występować w wariancie damskim np. Bluzy Ladies´ Organic Hoody Build Your Brand.
  • T-shirty – kolejna popularna kategoria znakowanych tekstyliów. Dziś można zauważyć koszulki znakowane niemal w całości, które promują sposób życia, subkulturę, artystę lub wydarzenie. Nie ma przy tym znaczenia, czy nadruk powstaje na koszulce męskiej, czy  damskiej, w serek czy polo. Możesz wybierać spośród przeróżnych modeli np. Koszulki męskie z dekoltem w kształcie V Men´s Imperial V-Neck T-Shirt SOL´S oraz Koszulki damskie z okrągłym dekoltem Classic-T Fitted Women Stedman®.
  • kurtki – modele zimowe, przejściowe, wiosenne czy przeciwwiatrowe mogą być ozdabiane wzorem lub grafiką. Często są nośnikiem reklamy, więc umieszcza się na nich napisy czy loga firm bądź wydarzeń. Wyjątkowym gatunkiem odzieży są Kurtki robocze (Soft-Shell) Dynamic Softshell Coat Result Safe-Guard. Do codziennego użytku przydadzą się natomiast Kurtki letnie Men´s Europa Jacket Roly.
  • piżamy – kontekście znakowania może to być ostatni produkt, który przychodzi Ci do głowy. Pidżamy w formie damskiej, męskiej i dziecięcej często mają na sobie bohaterów ulubionych kreskówek, zwierzęta czy motywy florystyczne. Z naturalnych względów znakowanie na pidżamach ma charakter osobisty, a nie promocyjny. Możesz zerknąć, chociażby na wariant Women´s Tartan Lounge Set SF.
  • czapki z daszkiem – ze względu na niewielką powierzchnię sprawdzają się do promowania marki, drużyny, artysty lub subkultury. Stanowią świetną opcję do znakowania ze względu na stałą widoczność wzoru.

Dlaczego warto spersonalizować własną odzież?

Powodów jest wiele, ale najważniejszy to wyróżnienie się spośród ogólnodostępnych wariantów. Oczywiście możesz sięgnąć po wzory widoczne w ofercie danego sklepu z odzieżą, by stworzyć własną linię. Jednak najlepsza opcja to wygenerowanie osobistej grafiki, która stanie się świetnym sposobem na wyjście poza schematy. Możesz w ten sposób oznakować odzież do codziennego użytku, by pokazać znajomym, jakie masz poglądy i co naprawdę lubisz.

Z drugiej strony personalizowanie odzieży sprawdza się do celów marketingowych. Stworzenie linii odzieżowej z bazą własnych grafik i wzorów połączonych z promocja marki jest świetnym sposobem budowania wizerunku. Firma może na tym dużo zyskać i zwiększyć zasięg rozpoznawalności oraz zaufanie.

Przy wyborze znakowanej odzieży liczą się dwie kwestie – jakość tekstyliów i metoda znakowania. Warto stawiać zwłaszcza na sprawdzone gatunkowo elementy garderoby i nie szukać oszczędności w wyborze nadruku. Dzięki temu indywidualna linia odzieży okaże się trwała i atrakcyjna.

Najtańsza Drukarnia Internetowa
Pomysłowe Gadżety Reklamowe
Znakowanie Odzieży Reklamowej